sobota, 16 czerwca 2012

Pijane misie i ich kumple

Pomysł na pijane misie był popularny jakiś czas temu i ciągle przewijał się w internecie. Pierwszy raz widziałam je na Kwejku (TUTAJ), a potem na wielu blogach. Czas na moją wersję:
* PIJANE ŻELKI *
INFO
  • posiłek: impreza
  • gatunek: drink alkoholowy, dodatek do drinka
  • mięso: nie/tak (żelatyna wieprzowa)
  • ilość porcji: w zależności od "mocnej głowy" jedzących/pijących
  • kalorie w całości: oj dużo, ale kto by tam liczył kalorie w alkoholu ;)
  • czas przygotowania: 2 min. + od 2 do 5 dni
SKŁADNIKI POLSKIE
  • wódka 0,5 litra
u mnie Biała Żubrówka
  • żelki w kształcie misia 0,5 opakowania
niby malutkie misie, a tacy alkoholicy ;)
  • żelki w kształcie samochodzików 0,5 opakowania
na bogato - dwa modele :P
  • żelki w kształcie dżdżownic 0,5 opakowania
sam kształt wywołuje uśmiech :)
  • żelki w kształcie butelek 0,5 opakowania
akurat butelki były kwaśne
PRZYGOTOWANIE


   1.   Naczynie (słoik, pojemnik), w którym przygotowywane będą żelki,
          wyparzyć wrzątkiem.
   2.   Żelki włożyć do słoika lub innego szklanego, zamykanego szczelnie
          pojemnika.
   3.   Zalać żelki wódką aby nad żelkami było ok. 2 cm wódki.
po lewej misie i samochodziki, a po prawej butelki
dżdżownice
   4.   Całość przemieszać.
   5.   Włożyć zamknięte naczynie do lodówki.
   6.   Trzymać w lodówce od 2 do 5 dni w zależności od wielkości żelków i
          stopnia nasycenia wódką, który chcemy osiągnąć.
   7.   Mieszać żelki 1 lub 2 razy dziennie aby równo nasiąkały.
   8.   Podawać:
    • jako samodzielny drink jedzony widelcem i popijany napojem bezalkoholowym;
    • żelki wrzucone do kieliszka i zalane alkoholem i/lub napojem bezalkoholowym.
* SMACZNEGO *

przed...
...po (niestety, nie miałam pod ręką linijki, aby pokazać rozmiary pijanych żelków)
pijany miś

samochody, w których przemycany jest alkohol ;)
butelka pełna alkoholu
moja ulubiona dżdżownica z procentami
POMOCNICZE INFORMACJE 
  1. !!! KONIECZNIE SCHOWAĆ Z TYŁU LODÓWKI !!! Dzieci NIE MOGĄ mieć do nich dostępu!!!
  2. Następnym razem użyję wódki smakowej, gdyż zwykła zbyt przytłoczyła smak żelków.
  3. 5 dni moczenia, to jak dla mnie ciut za długo. Żelki były "zbyt wódkowe". Trzydniowe smakowały mi bardziej ;)
  4. Użycie kwaśnych żelków nie ma sensu. Zewnętrzna, kwaśna warstwa w wódce ulega rozpuszczeniu.
  5. Żałuję, że nie było w sklepie żelków o smaku coli. Trzeba będzie wypróbować następnym razem :)
  6. W razie gdyby żelki piły wódkę zbyt szybko, należy uzupełniać jej poziom.
  7. Jeśli w naczyniu po wyjęciu żelków zostanie wódka, to można ją wypić - jest słodka :)
  8. Żelki sprawdzają się świetnie jako ozdoba drinków na większej imprezie, pełniąc rolę bardziej ozdobną. Jednak jako samodzielny drink (jedzony widelcem) żelki dały mojej przyjaciółce M. i mi "dziką" radość na dwuosobowej babskiej imprezie - idealna przekąska do długich, kobiecych rozmów, nie prowadząca do natychmiastowego upicia ;)

7 komentarzy:

  1. Świetne !!! Z takim miśkiem to mogę się pokazać na każdej imprezie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to najlepsze są dżdżownice :)

      Usuń
  2. Mniammm mniam!Sprobowalem i polecam!misiaki z Lidla za 10zl byly, alkohol w domu zawsze jest, wiec zrobilismy ze znajomymi wlasnie z tego przepisu :) wyszly super!tylko kacyk troche meczyl :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja w takim razie... przepraszam za kacyka ;)

      Usuń
  3. Mam pytanie : ile one trzymają po zrobieniu ich, w sensie chciałam komuś je zrobić na prezent i pytanie czy jest sens ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem ile trzymają, zazwyczaj robię je tuż przed imprezą, na której znikają.

      Usuń
  4. Witaj! Jesteśmy zbiorem blogów kulinarnych, promującym przepisy blogerów. Dołączyło do nas już przeszło 1000 blogerów, a ich przepisy zostały wyświetlone prawie 18 milionów razy! Miło by nam było, jeśli zechciałabyś dodać swojego bloga do naszego Katalogu Smaków. Serdecznie zapraszamy do rejestracji na : www.katalogsmakow.pl Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń