click me click meclick meclick meclick meclick meclick me

niedziela, 27 listopada 2011

Hummus

W ostatnim tygodniu przygotowywałam tahini i hummus w podstawowej wersji. Przepisy zaczerpnęłam od Grzegorza Ostrowskiego STĄD (tahini) i STĄD (hummus).
* HUMMUS *
Hummus na pieczywie chrupkim.
INFO
  • posiłek: śniadanie, obiad, kolacja
  • gatunek: dodatek
  • mięso: nie
  • ilość porcji: dużo
  • kalorie (w całości): ok.  kcal
  • czas przygotowania: 5 - 10 min. + min. 12 godz. (czas moczenia ciecierzycy)
  • czas gotowania ciecierzycy: 45 -50 min.
SKŁADNIKI
  • ciecierzyca 100 g
  • tahini 0,5 szklanki
  • oliwa 0,5 szklanki
  • czosnek 2 ząbki
  • cytryna 2 szt.
  • mielony kmin rzymski (kumin), sól
PRZYGOTOWANIE
  1. Ciecierzycę zamoczyć w zimnej wodzie na minimum 12 godzin.
  2. Ugotować do miękkości ciecierzycę w wodzie, w której się moczyła.
  3. Czosnek obrać, wycisnąć sok z cytryn.
  4. W blenderze zmiksować ciecierzycę, dodać tahini, oliwę, sok z cytryny i czosnek.
  5. Dodać sól i mielony kmin rzymski do smaku. Całość dobrze wymieszać.
  6. Przełożyć hummus do wyparzonego słoika.
  7. Przechowywany w lodówce hummus można używać do 7 dni. 
* SMACZNEGO *
Hummus świeżo zmiksowany :)

2 komentarze:

  1. Mmmniam! uwielbiam hummus:)

    tak, placuszki na imprezę są super:) polecam

    pozdrawiam, P.

    OdpowiedzUsuń
  2. (drugi raz piszę komentarz...)
    Mnie się hummus już przejadł, bo od trzech lat tylko hummus i hummus, a kiedy zrobiłam ostatnim razem, to spróbowałam a potem w lodówce był tak długo, aż prawie sam wyszedł.
    Dziś zrobiłam pastę na kanapki z parowanych warzyw z ryżem basmati, sezamem i przyprawami. Dobre:)

    OdpowiedzUsuń