click me click meclick meclick meclick meclick meclick me

środa, 30 listopada 2011

Poszukiwacze Zaginionego Hamburgera czyli Pierwsza Krucjata Hamburgerowa

Czas zacząć przygodę z poszukiwaniem przepisu na idealnego hamburgera. Przerobiliśmy już z TeŻetem poniższe "mięsne wkłady do bułek":

  1. tradycyjny, polski, wieprzowy kotlet mielony w wydaniu:
  • moim,
  • Mamy mojej,
  • Mamy TeŻeta,
  2. grillowany plaster:
  • karkówki,
  • szynki,
  • udźca wołowego,
  • piersi z kurczaka.
i nadal NIC!! Owszem, wszystko smaczne, ale to nadal nie jest TEN smak...
Postanowiłam więc sama dobrać przyprawy, aby uzyskany smak mięsa razem z dodatkami warzywno-sosowo-serowymi stworzył "niebo w gębie".
Poszukiwania idealnego hamburgera zaczęłam od strony hamburger-recipes.com, na której znajdują się nie tylko ham-burgery, ale i inne burgery. Podstawowy przepis na hamburgera jest TUTAJ dość obszerny, więc postanowiłam znaleźć coś innego.
Już po "polskiej stronie mocy" znalazłam na stronie firmy tupperware www.tupperware.pl podstawowy przepis na hamburgera. Z kolei na stronie plusz.pl można przeczytać parę interesujących informacji praktycznych. Na podstawie tych dwóch stron powstała pierwsza, wyjściowa wersja naszego, domowego hamburgera.
* HAMBURGER - WERSJA 1 *
INFO
  • posiłek: obiad, kolacja
  • gatunek: hamburger
  • mięso: tak
  • ilość porcji: 2
  • kalorie w całości: ok. 200 - 250 kcal (udziec wołowy) + bułka, sosy i warzywa
  • czas przygotowania: 10 min.
  • czas czekania: 2 godz.
  • czas grillowania: 5 - 15 min
SKŁADNIKI
  • mięso wołowe (udziec) 200 - 250 g
  • sól 0,5 łyżeczki
  • pieprz 0,5 łyżeczki
PRZYGOTOWANIE
  1. Mięso wołowe zmielić.
  2. Dodać do mięsa sól i pieprz.
  3. Masę dobrze wymieszać i podzielić ją na dwie części.
  4. Każdą część mięsa dobrze wyrobić w dłoniach, a potem uformować z nich okrągłe kotleciki.
  5. Położyć kotlety na papierze śniadaniowym lub do pieczenia. Zakryć je drugim kawałkiem papieru.
  6. Włożyć kotlety do lodówki na minimum 2 godziny.
  7. Smażyć kotlety na dobrze rozgrzanej patelni grillowej w zależności od ich grubości i ulubionego stopnia wysmażenia.
  8. Podawać w ciepłej, grillowanej bułce z ulubionymi sosami i warzywami.
* SMACZNEGO *

POMOCNICZE INFORMACJE
  1. Użycie zamiast udźca rostbefu da kotlety o większej ilości kalorii, co związane jest z większą ilością tłuszczu w nim.
  2. Zazwyczaj do hamburgera bułkę  w środku, po przekrojeniu skrapiam oliwą czosnkową lub chilli (lub zastępczą, kupną, ale wygodną wersją oliwy w spray'u) i grilluję przez chwilę obok kotleta.
  3. Hamburger jest kojarzony z kulturą USA, ale jego korzenie sięgają Niemiec (informacje podstawowe TUTAJ).
OCENA:
9/10

1 komentarz:

  1. Tez swego czasu robiłam burgerowe poszukiwania. Ja znalazłam mój ideał, pewnie i Ty znajdziesz :)

    OdpowiedzUsuń