click me click meclick meclick meclick meclick meclick me

piątek, 17 lutego 2012

Zamiast tradycyjnego pora z jabłkiem...

Tradycyjną surówka do obiadu jest por z jabłkiem. Dziś zrobiłam swoją wariację na ten temat...
* SURÓWKA Z PORA I GRUSZKI *

INFO
  • posiłek: obiad
  • gatunek: surówka
  • mięso: nie
  • ilość porcji: 4
  • kalorie w całości: ok. 380 kcal 
  • czas przygotowania: 10 min.
SKŁADNIKI
  • por (biała część) 1 szt. (150 g)
  • gruszka 1szt. (190 g)
  • seler naciowy 1 łodyga (80 g)
  • suszona żurawina 2 garście (40 g)
  • ocet jabłkowy 5 ml
  • oliwa waniliowa (TAKA) 5 ml
  • pieprz kolorowy w ziarnach
  • cukier, sól
PRZYGOTOWANIE
  1. Pora pokroić w talarki.
  2. Gruszkę wypestkować i pokroić w drobną kostkę.
  3. Łodygę selera pokroić w drobną kostkę.
  4. W misce wymieszać pora, gruszkę i selera.
  5. Do warzyw dodać suszoną żurawinę i dobrze wymieszać.
  6. Pieprz kolorowy utłuc w moździerzu i doprawić surówkę.
  7. Dodać sól i pieprz do smaku, dobrze wymieszać surówkę.
  8. Do surówki wlać ocet jabłkowy i oliwę waniliową.
  9. Surówkę dobrze wymieszać i od razu podawać.
* SMACZNEGO *

POMOCNICZE INFORMACJE
  1. Gruszkę można zastąpić jabłkiem ;)
  2. Przy braku oliwy waniliowej można dodać do surówki zwykłej oliwy i trochę ziarenek wyskrobanych z laski wanilii.
  3. Ilość cukru trzeba dostosować do słodkości gruszki i żurawiny.
Ps. Tak, wiem, ominęłam parę świąt:
  • Dzień Pizzy - świętowaliśmy pizzą przez 2 dni przed tym świętem, więc w Dzień Pizzy mieliśmy jej powyżej uszu :)
  • Walentynki - święto miłości, więc TeŻet z miłości do mnie pozwolił mi świętować z moją wielką miłością czyli językiem rosyjskim :)
  • Tłusty Czwartek - sponsorowała go liczba 7 ;)
ps2. A dzisiejszy Dzień Kota bojkotuję, bo jestem "psiarą" :)

1 komentarz:

  1. Fajne połączenie, oliwa wprawdzie nie dla mnie, ale cała reszta... mmm, kiedyś na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń