click me click meclick meclick meclick meclick meclick me

niedziela, 16 grudnia 2012

Diabelnie ostra musztarda z proszku gorczycy

Ostatnio znalazłam w szafce zapomniany proszek gorczycy przywieziony jeszcze z Moskwy. Mam swój przepis na musztardę (można go znaleźć TUTAJ), ale tym razem postanowiłam przygotować ją według przepisu umieszczonego na pudełku gorczycy:
foto oryginalnego przepisu. Ja musztardę zrobiłam z podwojonej porcji z przepisu.
Musztarda z tego przepisu wyszła diabelnie ostra. Nie jestem pewna, ale chyba to kwestia bardzo drobno sproszkowanej gorczycy (ja zazwyczaj ziarna gorczycy mielę dużo grubiej  w młynku do kawy) i większej ilości octu.

* MUSZTARDA Z PROSZKU GORCZYCY *
uwielbiam ostrość, ale ta musztarda jest ta ostra, że stosuję ją w naprawdę niewielkich ilościach ;)
INFO
  • posiłek: śniadanie, kolacja
  • gatunek: dodatek
  • mięso: nie
  • ilość porcji: dużo :)
  • kalorie: ???
  • czas przygotowania: 20 min. + 34 - 39 godz. czekania
SKŁADNIKI
  • gorczyca w proszku 200 g
  • woda 300 ml
  • ocet spirytusowy 4 łyżki
  • olej roślinny 3 łyżki
  • cukier 4 łyżki
  • sól 1 łyżeczka
PRZYGOTOWANIE
  1. Proszek gorczycy zalać wrzątkiem i dobrze wymieszać.
  2. Aby gorczyca nie wysychała zalać jej powierzchnię wodą na 2-3 cm ponad poziom gorczycy.
  3. Odstawić na 10 - 15 godzin w temperaturze pokojowej.
  4. Po tym czasie zlać wodę z nad poziomu gorczycy i do masy dodać ocet, olej, sól i cukier.
  5. Całość bardzo dobrze wymieszać.
  6. Przełożyć do słoika i wstawić w ciepłe miejsce na 24 godz.
  7. Po tym czasie włożyć do lodówki i można już jeść.
* SMACZNEGO *
mniam...
POMOCNICZE INFORMACJE
  1. Przy braku proszku gorczycy wystarczy bardzo drobno zmielić ziarna gorczycy. Najlepiej sprawdzi się w tym celu stary młynek do kawy.
  2. W punkcie 4 można również dodać sproszkowane przyprawy (gałka muszkatołowa, goździki, imbir itp).
  3. Ważną sprawą jest przetrzymanie najpierw proszku z wrzątkiem, a potem gotowej musztardy w cieple, gdyż gorczyca MUSI przefermentować.
  4. Pomocne linki:

3 komentarze:

  1. lubię ostrą musztardę, ta opcja bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też lubię ostrą musztardę, ale w tej wersji naprawdę wyciska łzy z oczu... dla mnie bomba ;)

      Usuń
  2. Wg takiego przepisu robiłem musztardę w Petersburgu, jest o.k.

    OdpowiedzUsuń