click me click meclick meclick meclick meclick meclick me

środa, 13 czerwca 2012

Szósta wyprawa - Poszukiwacze Zaginionego Hamburgera

Jeśli robię hamburgery, to zazwyczaj od razu przygotowuję porcje na dwa dni. W poniedziałek jedliśmy hamburgera z miętą (TUTAJ) i ten dodatek będę stosować częściej. We wtorek z kolei miętę zastąpiłam lubczykiem. Niestety, lubczyk nas zawiódł, praktycznie nie było go czuć w mięsie.
Ranking wszystkich wypróbowanych przez nas dotychczas wersji można znaleźć W TYM MIEJSCU.
* HAMBURGER - WERSJA 6 *
INFO
  • posiłek: obiad, kolacja
  • gatunek: hamburger
  • mięso: tak
  • ilość porcji: 2
  • kalorie w całości: ok. 350 - 450 kcal (łata wołowa) + bułka, sosy i warzywa
  • czas przygotowania: 10 min.
  • czas czekania: 2 godz.
  • czas grillowania: 5 - 15 min
SKŁADNIKI
  • mięso wołowe (łata) 200 - 250 g
  • sól 0,5 łyżeczki
  • pieprz 0,5 łyżeczki
  • lubczyk suszony 0,5 łyżeczki
PRZYGOTOWANIE
  1. Mięso wołowe zmielić.
  2. Dodać do mięsa sól, pieprz i lubczyk suszony.
  3. Masę dobrze wymieszać i podzielić ją na dwie części.
  4. Każdą część mięsa dobrze wyrobić w dłoniach, a potem uformować z nich okrągłe, ale płaskie kotleciki.
  5. Położyć kotlety na papierze śniadaniowym lub do pieczenia. Zakryć je drugim kawałkiem papieru.
  6. Włożyć kotlety do lodówki na minimum 2 godziny.
  7. Smażyć kotlety na dobrze rozgrzanej patelni grillowej w zależności od ich grubości i ulubionego stopnia wysmażenia.
  8. Podawać w ciepłej, grillowanej bułce z ulubionymi sosami i warzywami.
* SMACZNEGO *
bułeczka połknęła mi kotlet ;)
POMOCNICZE INFORMACJE
  1. Poprzednio (TUTAJ, TU, TAM, ÓWDZIE) używałam udźca wołowego, którego kaloryczność jest mniejsza w porównaniu do dzisiejszych kotletów z łaty, co związane jest z większą ilością tłuszczu w tym drugim gatunku mięsa.
  2. Zazwyczaj do hamburgera bułkę  w środku, po przekrojeniu skrapiam oliwą czosnkową lub chilli (lub zastępczą, kupną, ale wygodną wersją oliwy w spray'u) i grilluję przez chwilę obok kotleta.
  3. Hamburger jest kojarzony z kulturą USA, ale jego korzenie sięgają Niemiec (informacje podstawowe TUTAJ).
OCENA:
6/10

4 komentarze:

  1. Oooo widzę, że burgery wszelkie królują i to nie tylko u Ciebie, u mnie także :) z lubczykiem nie próbowałam. Jestem wierna kminowi i kolendrze połączonej z musztardą. To moje ulubione burgerowe dodatki. Oczywiście poza tym cebulka, sól i pieprz o jajku i mięsie nie wspomnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jakoś się nie mogę do kolendry przekonać... smakuje mi zawsze tak "metalicznie". Kmin nam z kolei w burgerach nie podpasował... Nadal szukam :) Spróbuję dodać następnym razem musztardy :)

      Usuń